Huib Maaskant

Creative director, concept, copy

PAX Vrede. Wie durft?

  

 

Rebranding en campagne

Vredesbeweging IKV Pax Christi gaat verder als PAX. Hoe vertel je dat verhaal met een zeer beperkt budget? Met een campagne die slim gebruikmaakt van wat er is. Vrede. Wie durft? gaat over vrede anno nu. Iedereen kan iets voor vrede doen door zijn stem te laten horen via Facebook, de politiek onder druk te zetten via Twitter of door simpelweg overal posters op te hangen.

Startpunt van de campagne is het lied The Brave Of Our Hearts dat Tim Akkerman speciaal voor PAX schreef. Met muziek bereik je tenslotte bijna iedereen. In een Socutera filmpje combineerden we de muziek met posters over vrede. De muziek en de posters kwamen weer terug tijdens het persevenement rond de lancering van de nieuwe naam. De campagne gaat het land via de 5 mei concerten en de Ambassades van Vrede. PAX. Vrede. Wie durft?

Link: Website van PAX

Video: Impressie van het evenement, Try-out The Brave Of Our Hearts, Optreden Pauw&Witteman

Lied: The Brave Of Our Hearts in iTunes

Nieuw logo en pay-off.

Socutera spot.

Echte en digitale posters.

Maak je eigen poster online.

Lancering in TrouwAmsterdam.

Lancering in TrouwAmsterdam.

Lancering in TrouwAmsterdam.

Lancering in TrouwAmsterdam.

Uitnodiging voor het evenement.

Expositie over de geschiedenis.

Weggever voor de gasten.

Bureau Mach1 - copy Huib Maaskant - art Raymond Oostveen - logo Het IJzeren Gordijn - muziek Tim Akkerman, Nando Eweg - video Re:Branded