Huib Maaskant

Creative director, concept, copy

VW Hitchhike With A Like

  

 

Facebook game

De 21st Century Beetle is de derde generatie VW Kever. Volkswagen grijpt in de communicatie terug op het rebelse jaren '60 imago van zijn voorganger. In die tijd betekende je duim opsteken nog gewoon liften in plaats van 'liken'. Hitchhike With A Like brengt die twee werelden samen in een spannend Facebook game. Lift door heel Europa en ontmoet uiteenlopende characters, elk met een eigen VW en soundtrack. Verdien punten en ruil ze weer in voor prijzen. Bovendien maak je kans op een reis door Europa in de echte 21st Century Beetle.

Awards: FWA Site of the Day op 2/5/12, Eurobest Silver Interactive, Webby Awards Honoree, Cannes 2013 shortlist

Game intro en lader

Kies je volgende bestemming

Kies een van de drie lifts

Wat er onderweg gebeurde

Bestemming bereikt

Bepaal hoe je punten wilt besteden

Speel het volgende niveau vrij

Kies je volgende bestemming en lift

Bureau Tribal DDB