Huib Maaskant

Creative director, concept, copy

Beat The Street

  

 

VR app en PR

Elke dag fietsen duizenden kinderen naar school. Kinderen onder de 14 jaar vormen 20% van de verkeersslachtoffers. Kan Virtual Reality daar iets aan bijdragen? Samsung en Veilig Verkeer Nederland vinden van wel. In Beat The Street nemen drie leeftijdsgenootjes kinderen mee in de vijf gevaarlijkste situaties. Rond de innovatieve Oculus Gear VR app werd een stevige PR campagne opgetuigd om het initiatief zichtbaar te maken.

De Virtual Reality app is gratis te downloaden voor alle scholen en ouders in Nederland. Scholen kunnen gesponsorde apparatuur aanvragen bij Samsung. Zo brengt Beat The Street de nieuwste technologie, een lesprogramma en corporate social responsibility bij elkaar in een opvallend project.

Awards: 2016 European Excellence Awards, 2017 Dutch VR Awards, 2017 Lovie Awards

Link: Beat The Street website

Campagnebeeld

Campagnefilm

Oculus Gear VR app

Oculus Gear VR app

Lancering met evenement

Lancering met evenement

Aandacht in het Jeugdjournaal

PR in alle landelijke media

Bureau Cheil - copy Huib Maaskant - art Taco Zuidema - productie Sanne Kleindijk